John
Site Admin

Freeware: New version of Dansih Airfields X - Grenaa

A new version of Dansih Airfields X - Grenaa is now available. Version 1.2 fixes a couple of issues with the photoreal ground terrain (red colored square area during the months of april and may and yellowish winter ground terrain textures). The scenery is freeware. Download here: http://www.vidandesign.com/dax_grenaa.html

Image

Image

Grenaa Airfield EKGR is a small privately owned airfield situated 3 NM north of the city of Grenaa on the east coast of Jutland. The scenery features a photoreal terrain with day/night and seasonal variation covering the airfield and the city of Grenaa, uniquely modeled airfield buildings, objects and vehicles. All building textures are based on photos taken on-site by Vidan Design. This scenery conveys the atmosphere of a small rural Danish airfield and it is an ideal starting point for exploring Eastern Jutland and the Danish fjords and belts. For FSX and Prepar3Dv2.
Penz

Re: Freeware: New version of Dansih Airfields X - Grenaa

Haps!

Tak John! :D
- Jens Peter "Penz" Pedersen
Penz

Det vil nok være klogt at afinstallere "den gamle" version først; det gjorde jeg ikke, så jeg fik "dobbelt op" af 3-D objekter omkring flyvepladsen.
John
Site Admin

Det var så lidt. Jeg havde overset en fejl i min resample .inf-fil, som resulterede i forkert sæsonvariation, eller rettere: april og maj var helt fraværende, så det kom til at se sådan ud som i denne tråd: viewtopic.php?f=32&t=224 (Tak til Andreas for at have spottet det!)
John
Site Admin

Penz wrote:Det vil nok være klogt at afinstallere "den gamle" version først; det gjorde jeg ikke, så jeg fik "dobbelt op" af 3-D objekter omkring flyvepladsen.
Hvis du med "den gamle" version mener ver. 1.0, så ja; den skal afinstalleres først. Hvis du havde 1.1 installeret, så skulle det ikke være nødvendigt at afinstallere før installation af ver. 1.2
Penz

Det var 1.0 jeg havde før, så nu er det hele meget flottere. Nu med ortofoto!

Jeg var lige ved at brokke mig højlydt over en vindmølle, der står syd for landingsbanen og "skælver" lidt, men ikke drejer rundt. Men den er nu ikke din ... ;)
Andreas

Tack så mycket för fixen John, trodde inte det skulle gå fort! dags och ta en sväng till Jylland igen då. 8-)
Bjarne Horsboel

Hej John

Tak for dette fix :)

Campingvognen er dog helt sort hos mig ? :D

Ps. Var en tur på Tunø I går. Og jeg tror det var omkring kl. 20.00. Der kunne jeg se et bål brænde på stranden tæt på flyvepladsen.
Er det dit værk ?

Hilsen
Bjarne
Penz

Den campingvogn der står ved toiletboksen?
Image

Den er helt fin her (som du kan se) - du mangler nok de to textures med campingvognene på: vd_campingvogne.dds og vd_campingvogne_lm.dds.
Bjarne Horsboel

Hej Penz

Tak for dit svar.

Jeg har tjekket at jeg har de to filer du nævner... og de er der.

Nu prøver jeg lige at slette alt Grenå og downloade igen og installere på ny.

Hilsen

Bjarne
Bjarne Horsboel

Okay..
Det har jeg så lige gjort..
Det hjalp ikke... stadig sort campingvogn.
Har tjekket at de to filer du nævnte er der .. og det er de.
Ikke noget stort problem ..kan sagtens leve uden.
Men jeg forstår bare ikke hvorfor det ikke virker hos mig..alt andet fra Vidan bade free og payware funker perfekt.. og jeg har alt fra Vidan.

????? :D

Hilsen
Bjarne
Penz

Altså, nu tænker jeg bare ud af boksen:

Jeg kan se, at de textures indeholder flere forskellige campingvogne, som nok hører til i andre Vidan sceneries.
Måske har du dem i en tidligere udgave, uden Grenå-campingvognen, i en anden Vidan scenery-texture-folder, hvor dette scenery har højere priority i FSX's Scenery Library end Grenå.

Som sagt bare en vild idé, jeg har ikke andre Vidan sceneries med de textures desværre.

Endnu ... ;)
John
Site Admin

Bjarne Horsboel wrote:Hej John

Tak for dette fix :)

Campingvognen er dog helt sort hos mig ? :D

Ps. Var en tur på Tunø I går. Og jeg tror det var omkring kl. 20.00. Der kunne jeg se et bål brænde på stranden tæt på flyvepladsen.
Er det dit værk ?

Hilsen
Bjarne
Hej Bjarne

Campingvognen er et hjemmelavet såkaldt library object, som jeg også bruger i andre af mine sceneries. Hvis man oplever, at et sådant objekt er sort, kan det (som Penz også er inde på) hjælpe at flytte rundt på rækkefølgen (i FSX "Scenery Library") af de Vidan Design sceneries, man har installeret. Hvis du har Grenaa til at stå over f.eks. Sonderborg X, så prøv at flytte den ned under Sonderborg X. Jeg ved, at det lyder ulogisk, men giv det et forsøg!

edit: der er en tråd her, der forklarer problemet - og kommer med en løsning, omend det er den modsatte af, hvad jeg foreslår i tilfældet med Grenaa ...: http://www.sim-outhouse.com/sohforums/s ... bjects-Why

Jo, jeg må indrømme, at det er mig, der har leget med ild på stranden på Tunø :mrgreen: Det er en standart FSX effekt, som hedder noget i retning af "fx_campfire". Jeg ville gerne have haft at lidt mindre bål, men det nåede jeg ikke at lave, så det bliver først rettet i en evt. opdatering.
Bjarne Horsboel

Hallelujah :D

Det virker.
Jeg flyttede Grenå ned under Sønderborg og så funker det.

Tak bade til Penz og John... Super support !

Hilsen
Bjarne
John
Site Admin

Godt at høre, Bjarne

Et alternativ er at kopiere de to textures vd_campingvogne.dds og vd_campingvogne_lm.dds fra Grenaa Texture-mappen til Sonderborg X Texture-mappen. Hvis man gør det, betyder det ikke noget med Scenery Library rækkefølgen for de to sceneries.

Return to “General discussion”