John
Site Admin

Microsoft er tilbage!

10 Jun 2019, 10:12

Den skulle være god nok. Microsoft vender tilbage til flightsim :o

https://www.xbox.com/en-US/games/micros ... -simulator

John
Site Admin

Re: Microsoft er tilbage!

10 Jun 2019, 10:48

Image

Image

Image

Image

KAPTEJNLN

20 Oct 2019, 12:44

bare lige for at holde det lidt up to date så er her en video med ingame action: https://www.youtube.com/watch?v=OmoG8jgdQvQ

Lars N.

whish you all a plesent flight

John
Site Admin

20 Oct 2019, 15:26

bare lige for at holde det lidt up to date så er her en video med ingame action: https://www.youtube.com/watch?v=OmoG8jgdQvQ

Yes. Det ser fantastisk ud. Der er meget at glæde sig til.

Der er også denne med teamet bag, der bl.a. fortæller, at FS2020 er baseret på FSX, hvilket er en god nyhed i forhold til kompabilitet. Man kan håbe, at det gamle scenery .mdl > .bgl format også er intakt, så det bliver forholdsvist nemt få add-ons med over i den nye sim.

KAPTEJNLN

20 Oct 2019, 15:56

Jeg vil nu sige der både er fordele og ulemper ved at holde liv i de gamle koder, da det nogle gange udfordre udviklingen over tid, eller det kun bliver en overgang lige som P3D har prøvet på ved at annoncere og lade konsekvenserne gå online og foretag justeringer i sidste ende. for nogle gange er fornyelse vejen frem og ikke blive i fortidens begrænsninger.
Lars N.

whish you all a plesent flight

John
Site Admin

20 Oct 2019, 17:16

Jeg er lidt nostalgisk anlagt, så jeg kan faktisk godt lide, at det er en fortsat evolution af den samme franchise. Der var FS98-kode i FS2000, FS2000-kode i FS2002, FS2002-kode i FS9, FS9-kode i FSX og FSX:SE- og FSX-kode i P3D :mrgreen:

Ikke mange spil kan præstere en version history som denne: :D

https://en.wikipedia.org/wiki/Microsoft ... _Simulator
Attachments
Untitled-1.jpg
Untitled-1.jpg (197 KiB) Viewed 671 times

John
Site Admin

15 Nov 2019, 03:36

Her en video med et glimt af, hvordan København ser ud i den nye sim (3:13):

Set fra en scenery-udviklers perspektiv er MSFS2020 godt nyt. Med Bing-ortofotos, fotogrammetri og AI-bygninger og træer, er det ikke længere så nødvendigt et designe et stort område "rundt om" en lufthavn med photo scenery, autogen osv; man kan holde focus på selve lufthavnen/flyvepladsen, de små detaljer, alt det, der er sjovt at lave :-)

Jlund

23 Nov 2019, 01:15

Hej John

"Set fra en scenery-udviklers perspektiv er MSFS2020 godt nyt" Ja, det tænkte jeg også da jeg så hvad de skrev og sagde

"Initially, the SDK will offer the ability to author planes, sceneries and custom missions. For those with a preference for using FSX tools, SimConnect will be supported. We will also support additional modern standards like HTML for UI and glTF for 3D models."

Som du selv skriver, så må det gøre det lidt nemmere for dig at lave f.eks Kastrup når det "kun" er selve lufthavnen du skal koncentrere dig om, Men hvad betyder det for dine andre P3D scenerier som Aalborg, Billund osv? Vil det gøre det nemmere at konvertere dem til MSFS, eller kan de måske ligefrem bruges som de er? Der er ingen tvivl om at dine scenerier vil være mere detaljeret end dem der kommer med MSFS, for jeg kan ikke forestille mig at de laver custom lufthavne (måske bortset fra Kastrup) i Danmark?

Jeg er rimelig (læs: meget) imponeret over den nye Sim, bortset fra de photogrammetry byer og især træer de viser hvis man vil flyve sightseeing, altså low level. DET ser ikke godt ud, men ellers er det imponerende hvad de har gang i.

John
Site Admin

23 Nov 2019, 01:48

Det er nok lidt for tidligt at sige noget om, hvor let eller svært det bliver at få eksisterende sceneries over i den nye sim, men da den angiveligt bygger på FSX har jeg et håb om, at det bliver forholdsvist nemt. SDK'en (Software Development Kit) skulle blive frigivet allerede inden nytår - så bliver alle meget klogere :-)

Jeg må indrømme, at jeg er meget begejstret over udsigten til, at der kommer photo scenery i god kvalitet som default terræn kombineret med nogenlunde præcist fotogrammetri + AI-bygninger, hvor der er ikke er fotogrammetri. Når det er på plads, kan man koncentrere sig om at lave et lille lokalt område - lufthavn/flyveplads - i meget høj detaljereingsgrad, hvilket jeg synes er det sjoveste ved scenery-udvikling.

Ja, jeg havde netop MSFS2020 i tankerne, da jeg besluttede at lave EKCH. Det bliver formentlig et "airport only"-scenery, da det ser ud til at "omgivelserne" ser fornuftige ud i simmen som standart.

Men du har ret, set tæt på, er fotogrammetri-bygningerne ikke altid så kønne. Man kan håbe, at der løbende sker en forbedring af teknikken.

Man kan allerede nu tage en "flyvetur" over København med Windows Maps. Det er formentlig sådan det kommer til at se ud i simmen:

https://www.microsoft.com/en-us/p/windo ... verviewtab

Dér hvor der ikke er fotogrammetri, kommer der AI-bygninger.
Attachments
windows_maps_cph.jpg
windows_maps_cph.jpg (1.84 MiB) Viewed 297 times

Return to “General discussion”